Výbojku D2S zná většina z vás pod názvem „xenon“

Automobil vybavený xenonovými světly poznáte na první pohled. Srovnávat se s ním mohou pouze nadstandardní modely halogenových žárovek, např. Osram Night Breaker Unlimited. Xenonová světla jsou vybavena vysokotlakými výbojkami D2S Lightpark a jejich výkon je skutečně obdivuhodný.dálniční příměstský provoz

Rozdíl mezi xenony a halogenovou žárovkou

Halogenové žárovky do předních světlometů automobilů jsou jedinou výjimkou, na níž se nevztahuje zákaz prodeje vláknových a halogenových žárovek v distribuční síti. Je to dáno výhodami této technologie, která je stále udržitelná při provozu vozidel, resp. osvětlování jízdního pruhu pomocí napájení z autobaterie. Nízký příkon 55 W je u těchto zdrojů dostatečný k tomu, aby byla baterie spolehlivě dobíjena alternátorem v průběhu jízdy, a nebylo nutné přikročit k náhradnímu zdroji elektřiny pro jejich provoz.  
Nevýhodou této technologie je však její samotný princip. Ten se od konce 19. století, kdy byl objeven a rozšířen do výroby Thomasem Alvou Edisonem, prakticky nezměnil. Elektrický proud prochází skrze svinuté vlákno z nehořlavé kovové slitiny, která snese po dlouhou dobu velmi vysokou teplotu, ale je velmi citlivá na chvění a otřesy způsobené pohybem vozidla na vozovce.jízda za snížené viditelnostiDélka životnosti tedy není převážně závislá na samotném svícení a zahřívání vlákna, ale hlavně na mechanickém otřásání žárovky v objímce, čímž se rozechvívá i vlákno, jehož vnitřní atomární struktura se postupně narušuje, až jednoho „krásného dne“ praskne.
Xenony jsou vysokotlaké výbojky, kde uvnitř skleněné baňky vzniká výboj pod velmi vysokým napětím, a ten způsobuje kmitání plynových částic xenonu. Jejich narážením na luminiscenční vrstvu vzniká světelný efekt. Výhoda výbojek plyne z jejich konstrukce – nejsou náchylné na otřásání karosérie vozu a světlometu a jejich délka provozu je tedy obvykle delší. A pochopitelně je jejich výkon nesrovnatelně vyšší, než u běžných halogenových žárovek.